!לפקדה

Updated: Aug 5, 2018

למרות הפופולריות הגואה שלו, האי הקסום הזה כמעט נטול ישראלים. אמנם חוותי לא מעט קשיים עד שהגעתי לחופי הטורקיז השלווים, אבל גיליתי שכדי ליהנות מנופים מדהימים לא חייבים לטוס מעל שעתיים.

שום דבר לא הכין אותנו להרפתקה שנעבור בדרך ללפקדה. לאחר טיסה קלילה של כשעתיים הגענו לשדה התעופה שבאתונה. בתכנון היה לשכור רכב וליהנות מהדרך היפה עד לאי - כ-5 שעות לא פשוטות. עד מהרה מצאנו את עצמנו ללא רכב אוטומטי באף חברת השכרה. נאלצנו לצאת למבצע חלופי ולנדוד בין אוטובוסים חורקים. לאחר אינספור שעות הגענו אל היעד הנכסף עייפים ומרוטים, שהרי אמרו כבר שבשביל לזכות בגן עדן צריך לסבול.

אז הגענו! נוף עוצר נשימה נגלה לפנינו מהסוויטה המדהימה, המשקיפה על ים תכול ורחב ידיים, בריכת אקווריום צחה קרצה אליו בחיוך ענק וכל שנשאר הוא רק לבהות בנוף המדהים הפרוס לעינינו, ללא ספק גן עדן.

לאחר התאוששות קלה יצאנו לבדוק את השטח. הגענו לשדרת מסעדות הפרוסה לאורך המזח הנוצץ, שהפיצה ריחות מעוררי תאבון, פאבים מלאי אקשן ואווירת מונדיאל וטברנות משובצות בכל מקום. למחרת התעוררנו להמיית הים הקורן, הטבע הבתולי צץ בכל פינה במלוא תפארתו ונראה שיד אדם לא נגעה בו לשנייה.

בירור קצר אצל נועם (כן, כן, מסתבר שבעל הפאר הזה הוא ישראלי שהבין את הפוטנציאל הגלום באי הגולמי) וכבר מצאנו את עצמנו בדרכנו לחוף הנמצא במרחק 2 ק"מ מהמקום - "חוף אגיופילי". נקודת התצפית על החוף היתה עוצרת נשימה, ים בצבע טורקיז ואבני חוף לבנות נתנו לנו תחושה שהגענו לאחד מחופי תאילנד המרשימים. כיף גדול לגלות שבמרחק נגיעה מישראל נמצא עולם קסום ומטריף חושים.

הערב (השקיעה מתחילה ב-21:00) ירד על גגות האי. החלפנו את בגדי החוף בבגדי יציאה והלכנו להנאתנו לשדרת הפאבים השווה (5 דקות הליכה מהסוויטה). למחרת החלטנו לנסוע לחוף הכי יפה בלפקדה, "פורטו קציקי" , שכדי להגיע אליו יש צורך לשכור אופנוע או רכב (הרבה יותר קל להתנייד עם אופנוע, והיי... רק 15 יורו ביום). הדרך הייתה קשה ביותר, הרי כבר הבנו שהדרך לגן עדן מלאה מהמורות. לאחר כ-30 דקות הגענו לנוף מטריף חושים ואין סוף של טורקיז בעיניים. לא ייאמן עד כמה העולם יכול להיות יפה. אז... אם אתם מתכננים גיחה לאי, אסור לכם לעולם לפספס את החוף הזה.

דברים שתרצו לדעת על לפקדה

1. ללפקדה יש טיסות ישירות האורכות כשעתיים פלוס, והן החלו בתחילת יולי.

2. האי מתאים למשפחות, לזוגות ולכאלה שמחפשים לנקות את הראש בנופים מדהימים.

3. אם אתם אוהבים להתפנק ומחפשים מקום מפנק עם בתי מלון וסוויטות ברמה גבוהה, זה בדיוק המקום.

4. אם אתם אוהבי שמש, ים ובטן גב, החופים של לפקדה יגרמו לכם לחזור אליה שוב ושוב.

5. אם אתם מחובבי הטברנות והאוכל היווני, הגעתם אל לב העם היווני והאותנטי.

6. אם אתם מתכננים ירח דבש קצר וקולע, זה בדיוק המקום עבורכם.

7. הרובע הדומיננטי והעיקרי בלפקדה היינו רובע וסיליקי.

8. אם נוף פראי ומרחבים אינסופיים הוא תאוות חייכם, הרי שאתם בדרך להגשים את חלום חייכם.

9. ספורט ימי הוא בהחלט הצד הספורטיבי והמדובר של האי.

10. אם אתם חולמים על חופשה יוקרתית וברמה גבוהה בלי לפשוט את הרגל, הרי שהגעתם אל היעד ובגדול.

11. 3 ימים על האי המופלא בהחלט מספיקים.

12. כל עוד אתם היחידים שקראתם את הכתבה, לא תמצאו כמעט ישראלים במקום הזה.

להתראות לפקדה, נתראה בקרוב מאוד!